sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Risuja ja ruusuja!

Vilkas,vilkkaampi, vilkkain viikonloppu takana ja periaatteessa mitään ei tapahtunut,koska olin töissä. Aloitin eilen työt jälleen klo:11 ja lopetin 14.30, jonka jälkeen mä tulin mun huoneeseen katseleen elokuvan ja tuli siinä vedettyy hikijumppakin! Ilta olikin sitten vähän risuinen. :( Ruusut kuitenkin ensin,ennenkuin selostan eiliset ja tämän päivän tapahtumat,sillä tänään on ollut isänpäivä! Luultavasti siellä koti Suomessa monet ovat käyneet kahvitteleen ja viettämään isänpäivää koko perheen kera :) Mistä minä olen jäänyt paitsi ollessani täällä hakemassa kokemuksia ja seikkailuja. Omalle isälleni lähetin sähköpostilla onnittelut mutta tässä hänelle vielä tälläinen,jonka tässä illalla väsäsin.


Eilinen iltavuoro jatkui klo.17.30 ja tiedossa oli kuin olikin vilkas ilta koska oli synttärijuhlista kokuksiin ja illallisvieraisiin asiakkaita. Meitä on aina monta työntekijää illalla, koska parin täytyy olla baarissa työskentelemässä ja 2-3 tarjoilijaa hoitaa ruoat ja juomien viemiset ja astioiden haun pois pöydistä. Mä olin mun lempparihommissa baarissa. Mulla vierähti kuitenkin siinä yhdeksän aikaan illalla itku! Kiva ilta oli mutta kun yrität vieraassa paikassa ja vieraassa kulttuurissa olla mahdollisimman ahkera ja nopea työntekijä,etkä titetenkään tahdo tehdä virheitä,jota voidaan multa kuitenkin vielä odottaa koska olen uusi ja ollut vasta muutaman työvuoron baarissa. Ei kaikki mene kuitenkaan putkeen. Aiemmin kerroin kuinka oluet laitetaan omiin laseihin ja schaum eli se vaahto on todella tärkeä osa oluita. On vielä lisäksi näitä saksalaisille normaaleja mutta minulle outoja sekoituksia. Esim. kun olueen sekoitetaan,vettä,colaa tai spritea.
 Tässä tummassa oluessa on esimerkiksi hyvä schaum eli vaahto.

Mun pomo opetti mut viimeviikon lauantaina tekemään kaikki juomat ja hän on ehdottoman tarkka miten ne tehdään. Ymmärrän sen hyvin, koska hän tahtoo hyvän ja saman tasokkaan palvelun joka asiakkaalle. Itse olen oppinut omista töistäni ja oikeastaan jo vanhemmilta,että asiakkaat tulevat ensin ja ovat ehdottoman tärkeitä,koska ne ovat ne jotka tuovat leivän pöytään.Sama pätee tässäkin kun on yritys kyseessä. Mun pää meni sekaisin kun 4 ihmistä on sanonut mulle eri tavan tehdä yks juoma tai drinkki ja joka kerta mun pitää muistaa kenen kanssa meni mikäkin tapa,koska muuten ne tulee sanomaan,että ei väärin, tee näin! Pakko tehdä kuten ne sanovat koska muuten ne kohtaa luulee,että mä oon hidas älyinen apina ,joka ei opi mitään. Samaan aikaan teen asiakkaalle juomaa ja hän näkee juoman olevan valmis ja neljä kertaa viittoi koska saa sen juoman pöytään. En voinut viedä sitä koska pomo oli paikalla ja juomat täytyy ensin bongata sellaiseen kassa koneeseen ja vielä kolmanneksi pomolla oli mulle erityistyö,joten pakko oli mennä hänen matkaansa. Aloin niin murehtia asiakasta ja sitä että nyt on mun vika,että saa huonoa palvelua,että itku vierähti ja menin äkkiä siivouskomeroon piiloon. Eihän se hätä ollut tämän näköinen mutta herkkä sieluiselle tytölle ja vähän väsyneenä se stressas hieman. Ilta kuitenkin sujui mukavasti enkä ollut tehnyt mtn väärää :) Hyvä näin!

Tänään muhun luotettiinkin niin paljon,että kovan kiireen keskellä mä olin AIVAN ITSENÄISESTI BAARISSA! Mä olin niin ylpeä mun tämän päivän työhön,että super kiireessäkin mä osasin tehdä hommat ja pomo sanoi,että oon tehnyt kaiken oikein,jes! Yhden lasin rikoin,ottaessani sen kaapista mutta se ei mun mieltä ja hyvin onnistunutta työtä pilannut :)

Minä alan nukkumaan vaikka täällä kello onkin vasta puoli kymmenen!Haluan olla ehdottomasti pirteänä huomenna uuteen työpäivään ja iltapäivällä,jos vain ei sada vettä niin tämä tyttö lähtee lenkkeileen :) Kaikille iseille vielä hyvää isänpäivää munkin puolesta ja toivottavasti kaikki on muistanut onnitella isejä! :)

By:Biibii<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti