keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Älä näytä turistilta,SOLUTTAUDU!

Mulla oli ihanasti vapaapäivä tänään! Minäpä päätin lähteä lounaan jälkeen rohkeasti big cityyn Ulmiin ja vieläpä YKSIN. Kävelin reippaasti bussipysäkille ja ensimmäisen bussin pysähtyessä kysyin hienosti "Fahren sie nach ulm?" (Eli meneekö bussi Ulmiin). Mulla kävi huono tsäkä ja odotin seuraavaa ja johan tärppäs! Portaat ylös,iloinen hymy kuskille ja tervehdys! " Ein mal nach ulm,bitte!" ( Ulmiin,kiitos!) Kuski ei tainnut olla ihan niin innoissaan mun seikkailupäivästä kun minä :D Murahti vaan jotain ja osoitti minne kolikot tippu tyyliin,siinä ne nyt. Ei se mitään aurinko paisto mun päivään vaikka olikin pilvistä. Kävelin bussin keskiosaan ja laitoin kuulokkeet korville,ja sieltähän alkoi raikaan Disco Pogo! Katselin siinä reitin vielä,että varmasti tiedän tulla oikeaa reittiä takasinkin päin. Yritin ottaa kuvaa mun päivän asusta ja jotain sainkin napattua. Oli vähän hankala yrittää peilin kautta ottaa kuvaa,kun yleensä mulla on personal kuvaaja Roosa :D Heheh!




Bussista pois ja ensimmäisenä kohti vodafonea lataamaan mun saksalainen liittymäni. Ensimmäisenä mä kysyin saksaksi,että puhuuko ne englantia ja EI :D En yhtään yllättynyt,koska harva saksalainen puhuu englantia. Minä selitin saksaksi mitä haluan,mutta se oli aika töks töks saksaa,koska en mä sellaista sanastoa ollut opetellut tai käyttänyt koskaan. Lopulta nämä kaksi ladya kiinnostuivat kyselemään minulta Suomesta. Meillä oli hauska 5 minuutin juttutuokio, jopa jostain hassusta syystä suuntautui lopulta miehiin :D Haha! Perus minä! Vaikka tällä kertaa NE kysy multa kummat on parempia saksalaiset vai suomalaiset miehet. Ystävät rakkaat tietävät vastauksen jo,mutta kerron sen armollisesti teille lukijoillekin, no saksalaisethan tietenkin!

Matka jatkui ostoskadulle nimeltä Hirscstrasse. Se minkä hassun jutun mä ensimmäisenä bongasin oli Saksaan rantautuneet Angry bird tossut!Vaikka mun houst ei tiennytkään mikä on Angry Birds :D


Otin koulun opeista VAHINGOSSA opikseni,enkä käyttäytynyt kuin turisti. Vaikka vaivihkaa niitä valokuvia otinkin ;D Tämän vuoksi olen kuvatkin muokannut näin reissuni vuoksi. City karttaani en tarvinnut kertaakaan ja pärjäsin pelkällä saksankielellä,koska en viitsinyt edes kysyä enää puhuuko kukaan englantia. Se oli kyllä loistava juttu koska sitähän varten minä täällä olen,että saksankieli kehittyy eikä englanti,että herää pahvi nyt :D Tästä suuntauduin Ulmer Munster Kircheniä eli kirkkoa katsomaan. Se on maailman korkein kirkko. Siksi olikin hieman vaiketa kuvata se koko komeudessaan mutta kuvat tulee kahtena osana.






Pidin myös pienen hiljaisen hetken kirkossa ja sytytin kynttilän mun kuolleen ystävän muistolle :)



Tämän jälkeen olikin aika käydä kahvilla ja kiertelemässä kauppoja. Tarkoitus ei ollut shoppailla vaan tutustua Ulmiin jos lähempänä joulua menis vähän shoppailemaan itselleen ansaitusti. Kuitenkin muutama löytö tarttui mukaan, koska oli alennuksessa tai muuten edullisempia esim. kuin Suomessa!







Takaisin mä halusin lähteä jo ennen pimeää ja siitäkin mä selvisin. Halusin mä myös takaisin ilmaisen erinomaisen ruoan perässä :D Miksi maksaa ravintolaan kun mä saan jo meidän ravintolasta ilmaiseksi ruoan ;) jeje. Halusin myös maistaa yhden oluen. Sen kun olin puolilleen juonut halusin myös maistaa tämän oudon saksalaisen yhdistelmän olutta ja coca-colaa! Olut oli paljon parempaa kuin Suomessa ja tää cokis yhdistelmä,hmm ei ihan mun juttu etten sanois :D Mutta sapuskoistani vikat kuvat tähän postaukseen.




Muutama juttu jäi vielä kauppaan odottamaan minua,kuten parit ystävä kenkäparit<3 Mitäs piditte heräteostoksistani ja päivästäni :)?

By: Biibii<3

2 kommenttia:

  1. ihana toi karvaliivi
    <3:lla professonal photographer
    disco pongo ringa ringa ling :D

    VastaaPoista
  2. Thnx<3 Joo,sun pitäs olla täällä valokuvaamassa mua :)

    VastaaPoista