torstai 22. marraskuuta 2012

Barbie World

Minä pienenä rakastin Barbieta! Lemppari lelut oli kaikki Barbeihin liittyvä. Mulla oli paljon Barbeja,niiden kenkiä,asusteita,vaatteita,talo,hevostalli ja auto. Pidin aina leluistani erinomaisen hyvän huolen ja Barbini ovat edelleen hyvässä säilössä ja olen kieltänyt,jopa vanhempiani antamasta niitä kenellekkään tai kenenkään lapsen leikkiä mun aarteilla. Vielä näin 23 vuotiaana voisin aloittaa monen tunnin Barbie leikin,ihan koska vaan ja en häpeä myöntää sitä, koska leikki-ikä on koko ikä!






 Olen aivan järkyttynyt siitä miten nykypäivän lapset leikkivät tai leikkivätkö, jopa ollenkaan? Tämä mun saksalaisperheen Julia kohta 9v. käy hip hop tanssitunneilla. Oli tosi söpöä nähdä kun hän heilutti peppua ja hienosti tanssi mutta kun biisissä tulee sana "sexy" ja lapset eivät ymmärrä mitä se tarkoittaa ja he hipelöivät itseään musiikin tahtiin kuin olisivat mun ikäisiä tanssijoita, niin olen aika järkyttynyt. Lisäksi nämä eivät katso lainkaan lasten elokuvia. Minä rakastin ylikaiken Disneyn klassikko elokuvia! Tuhkimo,Lumikki,kaunotar ja hirviö,pocahontas kaikkia ihania tyttömäisiä juttuja. Lisäksi vielä nykypäivänäkin haluan sen oman Kenin,jonka kanssa mä meen naimisiin ja itse olen se Barbie. Eri tavalla Barbie kun mitä esim. nykypäivänä julkisuudesta löytyy. Nuoret tytöt leikkauttavat itselleen suuret rinnat ja kaventavat sairaalloiseksi vyötäröään,koska haluavat olla kuten Barbie nuket.

Olen todella tyytyväinen,että itse olen syntynyt vuonna 1989 ja elänyt normaalin lapsuuden ja nuoruuden. Olen lapsena temmeltänyt ulkona ojien kautta metsään ja polkupyörä oli kesäsin tosi kiva kaveri! Siitä keksi leikkiä moneksikin. Barbie leikit sisällä oli tarkkoja ja pitkiä leikkejä. Siististi aina leikin ja yksi iso leikki saattoi kestää monta päivääkin. Teineys tietenkin oli minulle rankkaa,koska minua kiusattiin ja itsetuntoni oli nolla. Mutta en koskaan alkanut meikata hirveitä pakkelikerroksia tai alkanut pukeutua avoimesti. Minulle se enemmänki toi sen,että kun sain korkkarit jotka silloin oli muotia. Matala piikkikorki ja piikkikärki ja mokkaa,niin en kehdannut käyttää niitä koska pelkäsin,että mua aletaan kiusata vieläkin enemmän. Nykypäivänä näen 13 vuotiaita naama täynnä lävistyksiä,kulkevat kireissä topeissa niin,että tissit törröttää ja napa vilkkuu. Eikä tule kuulonkaan,että nämä leikkisivät leluilla tai katselisivat lastenohjelmia. Mä aloin meikata vasta 9lk- lukiossa ja silloinkaan en meikannu kovasti.

Minäkin seuraan Hollywood julkkiksia ja ihailen kauniita ihmisiä,tottakai! Mun ihailut kuitenkin on muodokkaissa,kurvikkaissa ja oikeasti kauniissa naisissa. En ole koskaa ihannoinut malleja tai muuten leikeltyjä ihmisiä. Olen aika vanhanaikainen ja sen vuoksi mä edelleenkin odotan sitä mun Ken prinssiä,joka tulee uljaalla valkealla ratsullaan ja me menemme naimisiin ja eletään onnellisesti elämämme loppuun asti. Tietenkin todellisuus ei ole oikeasti tätä mutta mieluummin olen tervejärkinen nuori nainen,jolla on positiivinen ja ihana katse tulevaisuuteen. ( Tämä siis ei tarkoita sitä, että oletan eläväni vaaleanpunaisten pilvilinnojen päällä ja vaaleanpunaisessa linnassa).

Kauhean pitkä romaani tuli ja paljon olisi vielä sanottavaa tästä asiasta. Sanon vain sen,että vaikka itse aikuisena naisena tykkäänkin laittautua,laittaa rakennekynnet ja ripsienpidennykset niin minulla ei ole mitään vaikeuksia vaikka olla tyytyväinen itseeni ilman näitä. Laitankin usein näitä asioita erikoistilaisuuksiin. Mainittakoon tähän loppuun vielä vaikka tavalaan asia ei liity mun postaukseen niin tavallaan samalla liittyy,että tämä haaste mikä on monien bloggaajien keskuudessa tullut toteutukseen laittaa itsestään täysin meikitön ja muokkaamaton kuva on erinomainen esimerkki nykypäivän nuorille teineille (ja miksei monelle muullekin). Taidan lopettaa tämän kirjoittamisen tai muuten pompin asiasta toiseen. Toivottavasti sain tässä edes pidettyä jonkinlaisen järjen ja helppolukuisuuden :)

By: Biibii<3


2 kommenttia:

  1. Thats so true! Ku me oltiin lapsia, ei ollu vielä edes nettiä, oli pakko käyttää mielikuvitusta leikeillä, ja mä leikin pitkään! Katon vieläkin disney klassikoita ja rakastan niitä. Toista on tosiaan nykylapset, tupakka suussa 12 vuotiaana ja hengaillaan kampissa flirttailemassa pojille ja ottamassa sexypose kuvia facebookkiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä oli netti mutta se meni lankapuhelin laskuun ja oli super kallis.Netissä ei saanut käydä kun silloin tällöin lapsena. Kun olin teini-ikäinen meillä oli sitten vasta ns. normaalinetti ja sain vähän enemmän käydä mutta olin kyllä jo 16v. Mä muistan kun lapsena mä leikin kuinka mun polkupyöräkin on hevonen. Meillä oli kaveriporukalla vaikka mitä eri leikkejä. Teininpänäkin me silti pelailtii lautapelejä ja ulkoleikkejä,vaikka pojat alko kiinnostaan. Musta on järkyttävää kun nää 12-13 vuotiaat oikeesti vois mennä jo 16-17 vuotiaasta teinistä ja ne on kuitenkin vielä lapsia.Ostaisivat alkoholitonta siideriäkin viikonloppusin että näyttäisivät siltä että vetäisivät oikeesti kännit ja olisivat koviksia,onneks me ei myydä.

      Poista